ВЕРНЕР МјОЛДЕРС е назначен за комодор на JG 51 после Остеркамп, а по-касно екскадрила го
носи и неговото име. Роден е на 18 март 1913 г. Во Гелзенкирхен, тој постанува во идол на
секој млад пилот-ловец,кој во нивната свест се изгина дури и повисоко од Рихтхофен и неговите
80 победи,кои Мјолдерс како четврти пилот ке ги надмине но е првиот кој ке го достигна магичниот
број 100.вистински пример како треба да се користат добрите особини на техниката и пред се
супериорна тактика,затоа и покрај што е сота млад неговите соборци го викаат “татко Мјолдерс“
Неговиот татко бил учител и загинува во І св. војна кај Аргоните. Уште од рано детство Вернер
е уверен, дека ке постане војник. Во 1932 г. се запишувба на воено училиште во Дрезден,
кое го завршува за 2 години со чин леитенант(поручник).Кон крајот на 1934 г.Вернер конкурира за
за пилот во се уште тајното за тоа време германско ВВ. Иаку положува со одличен успех сите писмени
тестови и поминува на сите медицински тестови ,тај паѓа на т.н.“вртечки стол“ каде што се тестират
реакциите за динамика на летање т.е константно мернуване на тешиштето и чуството за простор и рамнотежа.
Мјолдерс не успева да го поднесе тој уред. Станува му лошо,пребледува и е принуден да поврати.
После тоа се чувствува многу лошо и авиавискиот доктор го прогласува за напогодан за летање и го
советува да си остане во копнената војска,каде што секогаш ке ја чуствува земјата по неговите нозе.
Но Вернер е луд по авијацијата , и не се разочарува но продолжува да тренира и тренира и конечно е
премиунува низ ситото за пилоти.Но тоа не значи дека е „излекуван “ од воздушната болест тој сиоптом ке си
остане засекогаш,но ке научи да го контролира.Понекогаш за време на лет со школските авиони He 45 и Junkers W 34
ке продолжат да го мачат тегоби на воздушна болест.Вернет е испратен во школата за транспортни пилоти.
во Брауншваиг, каде началник е стаирот пилот на бомбардет од првата војна Алфред Келер.
Дури и по-касно во школата за бомбардери Вернер е измачуван од симптомите на воздушната болест –
вртоглавица, главоболка,гадење и повраќање.Полсе тренингот за пилот на “штука” в Шлајсхајм, тои е префрлене
во Шверин, во St.G. “Immelman” (таа единица е првата што напаѓа цели во Македонија за време на вторта
светска војна,во Струмица,Штип и Крива Паланка) таму почнува бавно да ги премостува и контролира неговите
физички слабости.
Во март 1936 г . Мјолдерс, заедно со пет други пилоти ловци е испратен во Дизелдорф за да осигури воздушна
подршка на германските сили во окупацијата на областа на р.Рајна.
Поле е префрлен во І-вата ловечка школа(Остеркамп).Таму е распореден за командант на 1-ва ескадрила,
во која се подготвуват многу од иднита „асови“ како што се Вик,Јозау и Хаан.
За тоа време почнува граганската војана во Шпанија и геманија застанува на страна на националистите на Франко.
Геранија ја користи Шпанија како полигон за тестирање на новите оружја.Како воздушен детачмент е испратен
“Легион Кондор”.За време на тешите битки во кој е пратен „легион Кондор“ како замена на познатиот „ас“,Адолф Галанд
како командир на 3./J 88.е испратен младиот Вернет Мјолдерс.Откако поминува еден месец под строга подготовка
и строгот око на Галанд, Мјолдерс е оценет како поготвен да ја преземи командата.Во меѓувреме целиот детачмент е
провооружен со нови авиони од типот“Messerschmitt Bf 109D-1”.На 15-ти истиот месец Мјолдерс ја постигнува
својата прва победе при борба со неколко Поликарпов И-16 “Rata”. Во првиот напад Вернер отвар оган,но куршумите
поминуваат далеку од целта.Нервозен од неусехот тој брзо се престројува и веке во нишанот му е друг“Rata”
но овојпат е внимателен и трпалив и го притиснува чкрапалото дури кога целиот нишан е исполне од противникот.
Овој пат има подогоци и И-16 е в пламен и дим.Сега веќе Мјолдерс знае,дека првата победа секогаш е нај тешка.
Со раступкано срце и стегант стомах од нервоза и трема за почетникот е невозможно да е присебен при првата борба
и Вернер си дава за задача да биди до младите пилоти пред и после првиот бој, за да го надминат по лесено шокот.
Овој тих, скромен и длабоко убеден католик многу тешко го преживува тој прв момент,кога е одземен непријателски живот.
Затова той нај-добро умее да се отнасува кон новите пилоти, помагајки им во пребродувањето на тие проблеми.
Мјолдерс брзо забелжува, дека воздушната тактика на бавните биплани е тотално остарена за 1938 г. И има потреба
од промена која ке одговара на новите модерни едноседни ловци.Тој развива тактика која е далеку напредна за тоа време
така тој променува стандарната формација на две тројки во две двојки како дел од меневрирачка четворка.Резултатите од таа
реорганизација се појавуваат многу брзо.Така до 31 окромври Мјолдер веке има 14победи.14сетат победа му е и последна во Шпанија
На почетокот на ноември тој се врака во Германија като нај-добриот пилот ловец на “Легион Кондор”.
Во наредните зимни месеци Мјолдерс ги подготвува единиците на Луфтвафе со новата тактика.На 15 март 1939 г. истовремено
со промовирањето во капетан е назначен за командант на 1/JG 53. Во август во ескадрилата пристигнува бившиот
ученик на Мјолдерс, Хелмут Вик, а во октомври комодор на JG 53 постанува носителот на орденот Pour le merite
(за заслуги) Ханс Клајн. Во првите неколку дни на кампањата против Франција Мјолдерс го презема командувањето на III/JG 53
Првата победа вo II св. В-на Мjолдерс ja остварува на 20 септември 1939 г. кога во периодот на т. нар. "седечка војна"
соборува еден КУРТИС "Хок" 75А од Француското ВВ. На 28 мај 1940 г.Вернер Мјолдерс прв во Јагдвафе достигнува
20 победи,пришто на наредниот ден е одлукуван со Рицарскиот Крста.Тактиката за тој успех е во тоа што успева да се
доближи што е можно поблиски до противникот и од отвори оган од кратка оддалеченост,за да го доближи
ефикасноста на митралезниот оган до тој на топовите(ме-109Е3 2Х7.92мм Мг17 и 2Х20мм топови МГ/ФФ).
ВО раните утрински часови на 5 јуни 1940 г., над Компиен, Мјолдерс до бележи своите 24 и 25-тата победи.
Поручекта на истиот ден тој поведува 15 Ме 109Е во воздухот над Бреј-сур-Сом крај шумата Шантили во операција на
на "слободен лов". Германците са пресретнати от неколко „тројки“ на ескадрилата "Франција"("Fгаnсе") от 2/7
ловечки полк летејки на разузнавање со авиони Dewoitine D 520 и Morane MS 406.
Френцуската група ја води капетан Хуго.Тој го испратил одделенито на поручник Рене Помие-Лајрарж за прикријавње
на височина 7000 метра. Таа маневра го фаќа Мјолдерс неподготвен, така да уште до стартот на битката германците
губат 2 “месершмита”.И за време на едена маневра при која Мјолдерс се концентрира за да помогне на неговиот малад
вингмен да ја зивојува негвата прва победа, Помие-Лајрарж пикира својот “деовоатин” ВРЗ авионот на Вернер и пука во кабината.
На го погодува моторот кој се запалува. Вернер разбира дека нема што повеке да прави внатре и скока со падобран,во близина
на Вилерсо , каде е заробен од французите.Групенкомандантот е однесен во замокот БЛИНКУР, каде е испрашуван
од к-н Друа и п-к Бассо со помош на преводот на Цимерман.Но Мјолдерс не останува долго во затвор,бидејки после две
недели Франција капитулира.Кога се врака во Германија на 19 јули 1940 г. е промовиран во чин Мајор.
Осум дена по-касно Вернер Мјолдерс е назначен за заменик на Остеркамп на на функцијата КОМОДОР на JG 1.
Точно во сабајлето на тој ден,летејки на слободен лов над Англија, тој е изненаден од познатиот англиски
пилот-ловец, командантот на екскадрила Адолф "Сејлар" Мелан.Авионот на Мјолдерс и направен решето но Мјолдерс,
со огромни маки и напор успева да го „довлече“ до францускиот брег, и слетува на стомах при Висант,ранет во коленото
тој е примен во болница,а Остеркамп е принуден да ја преземе одново функцијата КОМОДОР во траење од четири недели.
Штотуку закрепнат, Мјолдерс се врака во единицата и на 29 септември 1940 г. го соборува својот 40-ти противник,
со што е и одликуван со Дабовите лисја ,затоашто е првот што ја достигнува таа цифра, и постанува вториот
носител на тоа звање во Луфтвафе.Истовремено е промовиран во чин подполковник. "Тати " Мјолдерс е сериозен и спокоен човек,
кој се одлукува со огромно чуство за одговорност.
Тој е тотално убеден во това,дека во војанта треба да се поцитуваат правилата на војничкиот и рицарскот кодекс
Неколку дена покасно тој се разочарува кога гледа како командантот на I/JG 51 стрела со топовите по еден воз на југ во Британија.
После сетувањето . секогаш смирениот и ладен Мјолдерс сега е лут и нервозен и го фака за реверите к-н Јопиен е почнува да го тресе
и му одржува една лекција за разликата муѓу војни и цивилни цели.
60-тата воздушна победа Вернер Мјолдерс ја постинува на 26 февруаРИ 1941 г.Со тоа тој застанува на второто место во ростерот на
Луфтвафе зад Херман-Фридрих Јопиен(оној со реверите).Кога почнува кампањата СССР . е префрлен на исток.Тој веке има на сметката
68 победи. Во првия ден од офанзивата кон РУСИЈА тој соборува четири РУСКИ авиони.Не поминува долгп време за време на еден лет
соборува ПЕТ авиони. На 22 јуни 1941 г. Мјолдерс е одликуван со Мечовите на Рицарскиот крст.
Осем ден по касно JG 51 e првата екскадра која има соборено 10ОО авиони.При еден лет пилотите на JG 51 успеваат да
соборат 96 РУСКИ авиони , 11 от кои - сам Мјолдерс! Неговиот вингмен, Ервин Флајг, приживува доста тешки моменти пазејки да не
го испушти од вид.На 15 jули Мјолдерс, прв во Луфтвафе ги постигнува 100—та и 101-та победа.За тие успеси тој е одликуван со
Брилјантите кон Рицарскиот КРСТ.
До крајот на јули Мјолдерс постигнува 115 победи. Мегувремено митот за непобедливоста на германскиот војник е во ек.И така
врховната команда на Луфтвафе донесува забрана за летање на Вернар Мјолдерс ,бидејки е многу вреден за да биде изгубен во борба.
Тој е преместен во командата на Луфтвафе и во исто време е промовиран во полковник, со кое станува нај младиот полковник
во ЛУФТВАФе.
28—годишниот Мјолдерс многу добро се покажува ти во штабната работа,за кое е назначен во септември 1941 г. за инспектор
на Ловечките сили.На новото работно време тој ретко може да биде најден затоашто посојано е на патување,оди од екскадрила до
екскадрила,на источниот фронт каде неговите совети се и повеке од потреби.Работи директно од службениот автомобил.
Кон средината на ноември Мјолдерс е заголжен за раководењето со ШТУКА единиците и ловечките екскадрили кај полуостров Крим.
Каде борбите постануваат доста тешки и се појавуваат доста сериозни проблеми,нема гориво,муниции,персонал.Верер се спрема да
оди до Берлин и лично да го сосече овој проблем во корен.Во мегувреме добива вест де присуствува на погребот на Ернс Удет.
Без да губи време тој се спрема за пат.И покрај лошото време тој полетува со еден Не-111 од Херсон кон Лемберг,каде треба
да ја остави поштата која се наоѓа во авионот. После полетување Не-111 наидува на уште по лошо време и пилотот посакува да се врати,
но Мјолдерс настојува да продолжат.
Времето помеѓу Лемберг и Берлин уште повеке се вложува, се појавува силен челен ветар.Бизу Браслау еден од моторите запита и
покрај многубројните напори на екипажот не успеваат да го стартуваат повторно, Мјолдерс наредува на пилотите да извршат
приземјување на нај блискиот аеродром, Шуонгартен или Гандау крај Бреслау.
При насочувањето за слетување откажува и вториот мотор.и He 111 се срушува,ПРИ кое Мјолдерс,седејки до пилотите загинува од скршеница на р’бетниот столб.
Целата нација е во жал поради загубата на тој човек, чиито карактер и високи летачки успеси оставаат незалечена трага во срцето
на народот.JG 51 го добива почесното име "МјОЛДЕРС". Вернер Мјолдерс не останува заборавен и после војната.
Во 1969 г. разурнувачот на Бундесмарината(германската морнарица) DDG-29 е наречен "Мјолдерс"во чест на паднатиот херој.
А на 22 ноември 1973г.ловечката есккадрила 74 на БундесЛуфтвае исто така е наречена по неговото име.

...shoveling shits up the hill...